Πνευματικοτητα - Συνειδητοτητα - Ελευθερια

Μερικά καινούργια και παλιότερα άρθρα μου σχετικά με τη πνευματικότητα και το διαλογισμό.

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν

Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν. Σκέψεις όπως “Εύχομαι το άτομο αυτό να πέσει κάτω και να πεθάνει" ή "Εύχομαι να χάσουν όλα όσα έχουν. Σε μισώ. Δεν θέλω να σ 'αγαπώ" δεν πρέπει ποτέ να τις κάνουμε ή να τις διατυπώνουμε. Κάθε έκφραση αυτού του είδους δημιουργεί μια σκεπτομορφή που πηγαίνει στο πρόσωπο και τον χτυπά. Η ζημιά που στέλνετε στο άτομο καταγράφεται στο "λογαριασμό" σας, και θα πληρώσετε γι 'αυτό κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης. Εάν έχετε διαπράξει δύο τόνους ζημιά, θα πρέπει να πληρώσετε με αυτό με τόκο. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα φορολογίας στις πνευματικές σφαίρες, γι' αυτό ας είστε έξυπνοι και ευφυείς και μην σκέφτεστε αρνητικά για τους άλλους.

Το κουτσομπολιό είναι το αποτέλεσμα λανθασμένης σκέψης. Η συκοφαντία είναι ακόμη χειρότερη. Η κακία είναι πολύ κακή, και η προδοσία είναι το χειρότερο. Μην απασχολείτε το μυαλό σας με αυτά τα πράγματα. Θα πληρώσετε γι' αυτό σοβαρά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Χριστός είπε, "ευλογείτε αυτούς που σας συκοφαντούν και σας βρίζουν". Με το να σκέφτεστε μ' αυτό τον τρόπο δεν εμπλέκεστε σε καρμικά χρέη. Απλά πείτε, "Ο Θεός να σας ευλογεί", στη συνέχεια, απομακρύνετε τον εαυτό σας από την κατάσταση. Αν καταριέστε, αντιδράτε με τον ίδιο τρόπο όπως και εκείνοι που σας καταριούνται. Και οι δύο θα είστε χρεωμένοι.

Στην Αγία Γραφή είναι γραμμένο, "Η εκδίκηση είναι δική Μου, είπε ο Κύριος." Ουδείς πρέπει να παίρνει εκδίκηση πάνω σε άλλον. Η εκδίκηση πρέπει να γίνεται  μόνο από το Θεό, πράγμα που σημαίνει ότι το κάρμα θα φροντίσει για αυτό.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Battling Dark Forces 


Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Ανώτεροι Κόσμοι

Μια ομάδα μαθητών στο σχολείο μας ήταν αδύνατον να ελεγχθεί και δεν μπορούσαν να κρατήσουν την συνειδητότητά τους εστιασμένη σε ένα αντικείμενο. Ήταν πολύ ατίθασοι, πολύ διασκορπισμένοι και πολύ αδιάφοροι για όσα ήθελε ο καθηγητής να διδάξει.

Όταν αυτό το γεγονός υπέπεσε στην αντίληψή μου, ένιωσα ότι ήταν δυνατό να δημιουργηθεί μια εστίαση στην τάξη μέσα απ’ την ομιλία για τους Ανώτερους Κόσμους. Σαν διευθυντής του σχολείου, πήγα στην τάξη και αμέσως είπα, “Απ’ αυτήν την τάξη, βγήκε ποτέ κάποιος έξω απ’ το σώμα του στη διάρκεια της νύχτας και είχε κάποιες εμπειρίες ονείρων ή επαφές ή κάτι άλλο;”

Έπεσε μεγάλη σιωπή.

“Γνωρίζετε,” είπα, “ότι μπορούμε να πετάξουμε αφού αφήσουμε το σώμα μα στον ύπνο; Γνωρίζετε ότι δεν είμαστε σώματα; Γνωρίζετε ότι το διάστημα δεν είναι κενό; Γνωρίζετε ότι θα ζήσουμε σε Ανώτερους Κόσμους όταν τα σώματά μας πεθάνουν;”

Δεν υπήρξε καμία κίνηση. Όλοι με κοιτούσαν σα να γέμιζαν τις καρδιές τους με μια νέα ελπίδα.

“Λοιπόν, γιατί να μην το ερευνήσουμε;” Και καθώς μιλούσαμε για τους Ανώτερους Κόσμους, ένας καθηγητής χτύπησε την πόρτα και με πληροφόρησε ότι οι άλλοι καθηγητές περίμεναν για δυο ώρες.

Ένα θαύμα έγινε εκείνη τη στιγμή. Η τάξη με μα φωνή φώναξε, “Όχι, θέλουμε να συνεχίσει!”

Την επόμενη μέρα όταν είχαμε τη συνάντηση των καθηγητών με ρώτησαν για ποιο πράγμα μίλησα στους μαθητές το οποίο ήταν σε θέση να κρατήσει την προσοχή τους για δυο ώρες.

“Μίλησα για τους Ανώτερους Κόσμους”.

“Ανώτεροι Κόσμοι!” ρώτησαν τα στόματα όλων των καθηγητών εκεί.

“Ναι, οι Ανώτεροι Κόσμοι. Ποιο είναι το πρόβλημα με αυτό; Εάν δεν μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή τους με αντικείμενα των χαμηλότερων κόσμων, μπορώ να τους τραβήξω την προσοχή με τους Ανώτερους Κόσμους.”

“Αλλά τι γίνεται με τους Ανώτερους κόσμους;” ρώτησαν οι καθηγητές.

Επανέλαβα την ομιλία μου στους καθηγητές όπως την είχα δώσει στην τάξη. Όταν η συζήτησή μας τέλειωσε, ήταν αργά, οι τάξεις είχαν τελειώσει και οι μαθητές είχαν αποχωρήσει.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Other Worlds

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Η εκπαίδευση των νέων πρέπει να γίνεται με χαρά και σε χαρούμενα περιβάλλοντα

Η εκπαίδευση των νέων πρέπει να γίνεται με χαρά και σε χαρούμενα περιβάλλοντα. Οι τάξεις πρέπει να προκαλούν ανάταση και να είναι όμορφες. Οι μαθητές πρέπει να νιώθουν ότι εξυψώνονται όταν μπαίνουν στο σχολείο και στις τάξεις τους, και οι μαθητές πρέπει να ντύνονται όμορφα.
 
Τα περισσότερα εκπαιδευτικά μας κέντρα είναι σαν φυλακές ή σαν αποθήκες. Δεν υπάρχει ομορφιά σ’ αυτά.
 
Οι μαθητές, εκτός αν είναι ερωτευμένοι, δεν ντύνονται όμορφα. Πιστεύω στην ομορφιά, και αν οι μαθητές ντύνονται όμορφα, όχι μόνο θα αυξηθεί ο αυτοσεβασμός τους αλλά επίσης θα έχουν περισσότερο σεβασμό απ’ τους άλλους. Ακόμα και τα ρούχα ορισμένων δασκάλων δεν είναι υποδειγματικά.
 
Με τις επισκέψεις μου σε διάφορα σχολεία, κολλέγια και πανεπιστήμια, είδα την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Τα σχολεία δεν είναι πραγματικά ιδιαίτερα μέρη όπου το μέλλον του έθνους βρίσκεται σε διαδικασία οικοδόμησης. Στην καλύτερη περίπτωση είναι αδιάφορα μέρη. Ειδικά η μουσική που ακούγεται εκεί υποδεικνύει ένα πολύ υποανάπτυκτο επίπεδο συνειδητότητας. Στα σχολεία οι άνθρωποι εκτιμώνται βάσει αυτών που γνωρίζουν. Δεν ξέρουμε ακόμα ότι οι άνθρωποι πρέπει να εκτιμώνται όχι απ’ αυτά που ξέρουν αλλά από το επίπεδο της συνειδητότητάς τους.
 
Οι περισσότερες απ’ τις αποτυχίες μας βασίζονται στην εκπαίδευση που τους δώσαμε που ήταν χωρίς χαρά, ομορφιά και μέλλον.
 

-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Happiness, Joy & Bliss


Έχει η ζωή ένα νόημα για σας; Γιατί βρίσκεστε εδώ;

Έχει η ζωή ένα νόημα για σας; Γιατί βρίσκεστε εδώ; Για μερικούς ανθρώπους η ζωή είναι μια κόλαση. Για άλλους είναι ένα σχολείο πειθαρχίας και μάθησης. Για άλλους είναι ένα θέατρο για να επιδείξουν τις ματαιοδοξίες, το εγώ και την υποκρισία τους. Ακόμα, για άλλους είναι ένα εστιατόριο. Για άλλους είναι ένα εργοστάσιο χρήματος, για να κάνουν χρήματα και να πεθάνουν κάτω από το φορτίο τους.

Για μερικούς ανθρώπους η ζωή είναι μια τάξη με διάφορα βιβλία. Η σύζυγος, ο σύζυγος, τα παιδιά, η εργασία, η φίλη, ο φίλος, ο πόνος, η δυστυχία, τα γεγονότα, τα ατυχήματα... όλα είναι βιβλία διδασκαλίας. Αν τα μελετήσετε προσεκτικά, μπορείτε να μάθετε πως να ζείτε.  Αλλά αν είστε ένας τεμπέλης μαθητής, η ζωή περνά και εσείς παραμένετε το ίδιο άτομο.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Πρόκληση για Μαθητεία

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Το αίσθημα του ότι υπάρχουμε

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να νιώσουν ότι υπάρχουν. Μερικοί άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι υπάρχουν, λόγω της ταύτισής τους με τις ενοχές τους ή με εφήμερα αντικείμενα. Κάποιοι ακόμα χρησιμοποιούν υπερβολικά πολλά καλλυντικά και στολίζονται με πολλά κοσμήματα για να κάνουν τους αυτούς τους να αισθανθούν ότι υπάρχουν και να δείξουν στους άλλους ότι έχουν αξία. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τέτοιες συμπεριφορές μόνο και μόνο για να κάνουν τους ανθρώπους να αισθανθούν ότι είναι κάτι περισσότερο απ’ ότι πραγματικά είναι.

Οι πραγματικές επιτεύξεις, η επιτυχία, η νίκη επί του κατώτερου εαυτού, η άφθονη υπηρεσία προς τους άλλους, και η συνεχής προσπάθεια να αυξήσουμε την χαρά των άλλων ανθρώπων μάς βοηθούν στο να χτίσουμε την ταυτότητά μας, την ψυχή μας, την βεβαιότητά μας, και το αίσθημα του ότι υπάρχουμε.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Happiness, Joy & Bliss


Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Θα λογοδοτήσουν όσοι διαφθείρουν τους νέους

Θα λογοδοτήσουν πολύ άσχημα όλοι εκείνοι που διαφθείρουν τους νέους, γιατί η διαφθορά των νέων συνιστά ένα απ’ τα μεγαλύτερα εγκλήματα. Είτε είναι συγγραφείς, μουσικοί, σκηνοθέτες, παραγωγοί ταινιών, καθηγητές, ή ακόμα και δήθεν πνευματικοί άνθρωποι, όλοι εκείνοι που παρασύρουν τους νέους σε λάθος μονοπάτια, είτε με καθαρή διαβολή ή με τρικ συναισθηματισμών και ψευτοκαλοσύνης ή ψευτοαγάπης – ειδικά η ψευτοαγάπη θέλει πολύ προσοχή, η λέξη αγάπη χρησιμοποιείται αλόγιστα για να χειραγωγήσει. Γιατί οι νέοι συνήθως έχουν καλές προθέσεις αλλά και δυνατά βασικά ένστικτα, έχουν όμως έλλειψη διάκρισης και πείρας, και δυστυχώς έλλειψη σωστής καθοδήγησης, και παρασύρονται έτσι εύκολα από ψευτοσυναισθηματισμούς που στοχεύουν στα κάτω κέντρα τους. Το δηλητήριο δηλαδή που είναι ντυμένο με σοκολάτα.

Πώς μπορεί να ξεχωρίσει κανείς τις προθέσεις και το ποιόν κάποιου; Ας προσέξει τον τρόπο που ζει: είναι υγιής ή έχει καταθλίψεις και παίρνει ψυχοφάρμακα; Παίρνει ναρκωτικά; Έχει υγιή σεξουαλική ζωή; Είναι οργανωμένος ή χαοτικός; Το ΕΙΝΑΙ κάποιου κρίνει και τις προθέσεις του, και όχι όσα γλυκά κι ελκυστικά λογάκια μπορεί να λέει.

Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015

Ο πεντάλογος της αποφυγής και θεραπείας της κατάθλιψης

Ένα τρομακτικά μεγάλο ποσοστό ανθρώπων πάσχει στην εποχή μας από κατάθλιψη. Μπορούμε όμως να την αποτρέψουμε και να την θεραπεύσουμε τηρώντας τα παρακάτω:

1. Σωματική αποτοξίνωση
2. Ηθική ζωή
3. Εργασιοθεραπεία, εργασία, υπηρεσία
4. Μη σπατάλη ενέργειας, μη διαστρέβλωση της σεξουαλικότητας
5. Τακτικός διαλογισμός/προσευχή

Εάν λείπει έστω κι ένας παράγοντας, είναι αμφίβολη η πραγματική και μόνιμη θεραπεία.


Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2015

Να βλέπεις την άλλη όψη εκείνου που θέλεις να αγκαλιάσεις

Μια μέρα ο πατέρας μου με πήρε σε ένα δάσος όπου υπήρχαν βελανιδιές και πεύκα. Είχα την συνήθεια να πηγαίνω και να αγκαλιάζω τεράστια δέντρα για να αισθανθώ την δύναμη και την ενέργεια τους. Στο δάσος κοντά σε μια μικρή λίμνη, είδα μια μεγάλη βελανιδιά. Έτρεξα να την αγκαλιάσω, αλλά ο πατέρας μου προειδοποίησε, "Όχι, μην το κάνεις αυτό."
"Γιατί όχι; Δεν καταλαβαίνω."
"Λοιπόν, κράτησε το χέρι μου και ας πλησιάσουμε το δέντρο." Προσεγγίσαμε το δέντρο και είπε, "Βλέπεις, αυτή η πλευρά του δέντρου είναι καλή, αλλά ας δούμε την άλλη πλευρά." Περπατήσαμε προσεκτικά στην άλλη πλευρά της μεγάλης βελανιδιάς και σταθήκαμε δέκα μέτρα μακριά από αυτή. "Τι βλέπεις εκεί;"
"Μια μεγάλη τρύπα στο δέντρο."
"Τι άλλο;"
"Μπαμπά, τι είναι αυτό στην τρύπα;"
"Είναι μια φωλιά από κροταλίες."
Ήμουν τρομοκρατημένος. Η φαντασία μου άρχισε να καλπάζει... Αγκάλιαζα ήδη το δέντρο και τα φίδια με κυνηγούσαν... Πίεζα τα δάχτυλα του χεριού του πατέρα μου και το σώμα μου ήταν ιδρωμένο. "Αυτό είναι ένα μάθημα για σένα", είπε, "να βλέπεις την άλλη όψη εκείνου που θέλεις να αγκαλιάσεις ..."


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Education as Transformation vol.2

Εάν δεν είχαμε την τεχνολογία...

Ο Διδάσκαλος Μορύα είπε μια φορά ότι εάν δεν είχαμε δημιουργήσει τα τηλέφωνα και τα αεροπλάνα, θα μπορούσαμε ήδη να είχαμε μάθει την επιστήμη του πως να επικοινωνούμε ο ένας με τον άλλον και του πως να πετάμε.

Ήμασταν στην Ασία και ένα μικρό Αφγανό αγόρι είπε, “Τορκόμ, θα κοιμηθώ για λίγα λεπτά.” “Εντάξει.” Κοιμήθηκε λίγα λεπτά και ξύπνησε. Είπε, “Ξέρεις, οι εχθροί έρχονται. Τους είδα.” “Στον ύπνο σου;” είπα. “Ναι,” είπε. Τότε είπε, “Μπορώ να βγαίνω έξω απ’ το σώμα μου και να βλέπω αυτά τα πράγματα.” Είπα, “Μην λες ψέματα.” Τότε είδαμε ότι τα άλογα έρχονταν. Καταφέραμε και ξεφύγαμε. Γι’ αυτό μιλάμε.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Teachings of Christ vol.4

Άσκηση για το ξεπέρασμα ματαιοδοξίας και κτητικότητας

Μια καλή άσκηση για να ξεκολλήσουμε από φοβίες, έγνοιες διάφορες, προσκολλήσεις, κτητικότητα, εγωισμούς και ματαιοδοξίες, είναι η εξής:

Σκεφτόμαστε όλα όσα είμαστε και έχουμε τώρα – το σώμα μας, το κοινωνικό μας όνομα, τα αποκτήματά μας, τα χρήματά μας, τις σχέσεις μας, τα παιδιά μας, τα σπίτια μας, το έθνος μας, κλπ. Οραματιζόμαστε κατόπιν το μέλλον 3000 χρόνια μετά, τι θα έχουν απογίνει όλα αυτά – σκόνη...

Προσπαθούμε ωστόσο να διακρίνουμε την αιώνια παρουσία που βρίσκεται πίσω απ’ τα υπολείμματα των μορφών, πίσω απ’ την σκόνη. Ενωνόμαστε με αυτό το Άχρονο, που είναι πέρα απ’ τις μορφές και που οδηγεί στην Απειροσύνη...

Σωστή χρήση της φαντασίας

Η φαντασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να διευρύνει την συνειδητότητα, να φέρει φως, υγεία, ελευθερία στον οργανισμό, είτε για να μολύνει, να περιορίσει, να φέρει περιπλοκές, ατυχίες και ασθένεια στον άνθρωπο.

Επίμονες σκέψεις και φαντασιώσεις λαγνείας, φόβων, κακίας, ζήλιας, εκδίκησης κλπ, συσσωρεύουν αστρικό υλικό απ' το διάστημα, δημιουργείται έτσι μια θυμαπάτη στο πεδίο του ατόμου, η οποία σίγουρα είναι πηγή νοσηρότητας, αλλά και στην οποία έλκονται διάφορες οντότητες για να τραφούν απ' το υλικό αυτό, και τελικά να διαμείνουν, να κατέχουν και να κατευθύνουν το άτομο.

Γι' αυτό είπε ο Βούδας, ο πειθαρχημένος κι αγνός νους είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου.

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

Η πρώτη ένδειξη ότι ένας άνθρωπος διευρύνει την συνειδητότητά του είναι η σοβαρότητα

Η πρώτη ένδειξη ότι ένας άνθρωπος διευρύνει την συνειδητότητά του είναι ότι μπορείτε να δείτε σοβαρότητα σ’ εκείνον. Είναι τόσο όμορφος. Δεν είναι ένας καραγκιόζης πλέον. Δεν λέει ανόητες ιστορίες και δεν γελά σε χαζά αστεία, κλπ. Είναι τόσο σοβαρός. Υπάρχει μια παρουσία μέσα του. Υπάρχει μια δόξα μέσα του.

Αυξάνει την ικανότητά του να χρησιμοποιεί τον λόγο μόνο για αναγκαία πράγματα. Εκείνοι οι άνθρωποι που φλυαρούν ακατάσχετα από το πρωί έως το βράδυ αποδεικνύουν ότι η συνειδητότητά τους είναι πολύ ρηχή. Μια διευρυνόμενη συνειδητότητα δεν φλυαρεί ακατάσχετα, δεν μιλά για ανόητα πράγματα. Όπως είπε κι ο Χριστός μια φορά, “Για κάθε λέξη που εκστομίζετε, πρόκειται να πληρώσετε γι’ αυτήν στην τελική κρίση.” Αυτό είναι κάτι το πολύ βαρύ αλλά τουλάχιστον ας διδαχθούμε λίγο σχετικά μ’ αυτό.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Consciousness vol.1


Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Η χαρά του να προστατεύεις ανθρώπους

Έχετε αισθανθεί ποτέ εκείνη τη χαρά όταν προστατεύετε ανθρώπους; Ποτέ δεν είχα μεγαλύτερη χαρά εκτός από μια μέρα που οδηγούσα πίσω από ένα αυτοκίνητο που είχε απαγάγει κάποιον να τον σκοτώσει. Πυροβόλησα το λάστιχό τους, πήρα το άτομο, τον έβαλα στο αμάξι και τον έφερα πίσω. Όλοι οι φίλοι μου είπαν, “Είσαι τρελός, ανόητος. Τι κάνεις;” Τους είπα, “Είναι τόσο όμορφο.”

Προστατεύσατε ποτέ ανθρώπους; Δεν είναι εύκολο. Βλέπετε ανθρώπους συντριμμένους σε οδικό δυστύχημα και λέτε, “Πολύ άσχημο” και συνεχίζετε να οδηγείτε. Γιατί να εμπλακείτε; Αυτή είναι μια άλλη, πολύ πολύ εκλεπτυσμένη πηγή χαράς εάν μπορείτε ν’ ανοίξετε αυτήν την πηγή. Προστατεύσατε ποτέ κάποιο άτομο; Όταν κουτσομπόλευαν, συκοφαντούσαν, έλεγαν βρώμικα πράγματα, έκαναν βρώμικα πράγματα, προστατεύσατε κάποιον και με ποιον τρόπο προστατεύσατε – με μίσος, εκδίκηση, καταστροφή, ή με χαρά; Αυτό είναι το μυστικό.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Happiness, Joy & Bliss

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Η αυτοκτονία απαγορεύεται

Στην Διδασκαλία μάς έχει ειπωθεί ότι η πράξη της αυτοκτονίας απαγορεύεται. Πολλοί λόγοι και εξηγήσεις σχετικά με την αυτοκτονία δίνονται ως ακολούθως:

1. Μετά την αυτοκτονία, το άτομο παραμένει παγιδευμένο στο αιθερικό πεδίο και δεν μπορεί να προχωρήσει προς το αστρικό και νοητικό πεδίο. Παραμένει εκεί για όσα χρόνια επρόκειτο να ζήσει στη γη εάν δεν είχε αυτοκτονήσει.

2. Με το να είναι παγιδευμένος στο αιθερικό σώμα, δεν μπορεί να βιώσει την ζωή στο αστρικό και νοητικό πεδίο και δεν μπορεί να πάει στο Ντεβατσάν. Η επόμενη ζωή του γίνεται ακριβώς η συνέχεια της προηγούμενης ζωής του χωρίς επιπρόσθετη καθοδήγηση λαμβανόμενη από τις Ανώτερες Σφαίρες.

3. Το άτομο που αυτοκτόνησε εργάζεται ενάντια στον Ηλιακό του Άγγελο και το σχέδιό Του για εκείνον, κι έτσι δημιουργεί σχίσμα μεταξύ εκείνου και του Ηλιακού του Αγγέλου, ο Οποίος, σε κάποιες περιπτώσεις, τον εγκαταλείπει για πολύ καιρό.

4. Επαναγεννιέται ανάπηρος κατά κάποιο τρόπο. Το μέρος του σώματός του που χρησιμοποιήθηκε για την αυτοκτονία είναι ελαττωματικό, όπως είναι το ανώτερο αιθερικό, αστρικό και νοητικό αντίστοιχό του. Εκείνοι που γεννιούνται ελαττωματικοί σε κάποια μορφή, μπορεί να είναι εκείνοι που τραυμάτισαν τον μηχανισμό τους με μια πράξη αυτοκτονίας σε προηγούμενη ζωή.

5. Ένα άτομο που αυτοκτόνησε σπάει τις σχέσεις του με όλα εκείνα τα στοιχειακά που προετοιμάζουν το σώμα του. Μια επίπτωση μπορεί να είναι ο φυσικός τερματισμός της κύησης όταν είναι έμβρυο.

6. Όταν το άτομο γεννιέται ξανά, η εικόνα της αυτοκτονίας εντυπώνεται στο υποσυνείδητό του με τέτοιο τρόπο που συνεχώς λειτουργεί σαν μια πηγή αποτυχίας. Αυτοί οι άνθρωποι είναι προσανατολισμένοι στην αποτυχία.

7. Στο αιθερικό πεδίο οι αυτόχειρες διαρκώς βιώνουν το γεγονός της αυτοκτονίας με όλο του τον πόνο και τον βασανισμό ή τις αγωνίες. Λειτουργούν σαν φαντάσματα στο αιθερικό πεδίο ούτως ώστε να απαλλαχτούν από αυτόν τον εφιάλτη, και προσπαθούν να κατέχουν ανθρώπους όταν τους δίνεται κάποια ευκαιρία.

8. Σχεδόν όλοι οι αυτόχειρες επαναγεννώνται αρνητικοί κι απαισιόδοξοι. Εκπέμπουν έναν κραδασμό που είναι καταθλιπτικός και καταστροφικός.

9. Η πράξη της αυτοκτονίας είναι μια πράξη ενάντια στο νόμο της εξέλιξης. Κάποια άτομα υποστηρίζουν ότι τα σώματά τους τούς ανήκουν, και πρέπει να είναι ελεύθεροι να κάνουν ότι θέλουν με τα σώματά τους. Αυτό είναι μια παρανόηση. Πρώτα απ’ όλα, τίποτα δεν μας ανήκει. Εμείς, ως μονάδες ζωής έχουμε λάβει ένα σώμα να χρησιμοποιήσουμε για εμπειρία κι υπηρεσία. Δεύτερον, τα σώματά μας σχετίζονται με την μητέρα μας, τον πατέρα, τις αδερφές, τα αδέρφια, την σύζυγο, τον σύζυγο, τους φίλους, τους γνωστούς, κλπ. Και σ’ αυτούς επίσης ανήκει το σώμα μας όσο ανήκει σ’ εμάς. Δεν έχουμε δικαίωμα να καταστρέψουμε έναν μηχανισμό που επίσης ανήκει στους άλλους. Τα σώματά μας δεν μας ανήκουν. Είναι εκεί για να υπηρετήσουν και να προωθήσουν την ατραπό της εξέλιξης.

10. Η πράξη της αυτοκτονίας προξενεί ζημιά στα μελλοντικά αστρικά και νοητικά μας σώματα γιατί εισάγει στα μόνιμα άτομά μας μια οπισθόδρομη δύναμη που δρα σαν φρένο στην οδό της εξέλιξής μας.

11. Εκείνοι που κάνουν απόπειρα αυτοκτονίας και αποτυγχάνουν για διάφορους λόγους ζουν μια ανεύθυνη ζωή και είναι πολύ βλαβεροί για τους άλλους ανθρώπους. Συχνά σκοτώνουν εκείνους που αγαπούν, αισθανόμενοι ότι σκοτώνοντας τους άλλους θα κάνουν τους άλλους να τους σκοτώσουν. Αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ επικίνδυνοι.

12. Κάποιες φορές, προχωρημένοι μαθητές, ακόμα και μυημένοι, ενίοτε και ιδιαίτερα στην παιδική τους ηλικία, σκέφτονται την αυτοκτονία γιατί δεν αισθάνονται ικανοποιημένοι μέσα στους περιορισμούς αυτού του κόσμου αφού απόλαυσαν την ελευθερία των Ανώτερων Κόσμων. Αυτή η τάση μπορεί να είναι το αποτέλεσμα δυο πραγμάτων: είτε μιας σφοδρής επίθεσης πάνω τους από σκοτεινές δυνάμεις, ή ένα αποτέλεσμα μιας μεγάλης επιθυμίας να ζήσουν στους Ανώτερους Κόσμους. Ευτυχώς το κάρμα τους τούς βοηθά να θυμηθούν τα καθήκοντά τους και τις ευθύνες που σχετίζονται με τον φυσικό κόσμο και τους αρχαίους φίλους τους που βρίσκονται σε ενσάρκωση.

13. Οι άνθρωποι ρωτούν: Εάν ένα άτομο δει ότι είναι ένα τρομερό βάρος στους άλλους, δεν μπορεί να αφαιρέσει την ίδια του τη ζωή και να απελευθερώσει τους άλλους; Η Διδασκαλία λέει ότι οι άνθρωποι που σχετίζονται με αυτόν καρμικά, πρέπει να περάσουν απ’ αυτήν την εμπειρία και να μάθουν ιδιαίτερα πολύτιμα μαθήματα και να κάνουν σημαντικές ανακαλύψεις. Η φυγή απ’ το κάρμα τους αυξάνει το καρμικό βάρος δεκαπλάσια.

Ή ρωτούν: Δεν είναι καλύτερα για ένα άτομο που βρίσκεται σε τρομερό πόνο να σταματήσει τον πόνο του και να πεθάνει; Η απάντηση είναι ότι όλες οι συνθήκες στη ζωή είναι το αποτέλεσμα αμετάβλητων νόμων. Δουλεύοντας ενάντια στους νόμους, αυτό μπορεί να έχει τρομερές συνέπειες στον εσωτερικό κι εξωτερικό κόσμο. Όλες οι εμπειρίες μας περιέχουν τα πιο πολύτιμα μαθήματα που μπορούν να ρίξουν φως στο μέλλον μας. Είναι μέσα απ’ τα βάσανα που πληρώνουμε το κάρμα μας και μαθαίνουμε το μάθημα εάν το επιλέξουμε.

Στην Διδασκαλία μάς έχει ειπωθεί ότι το φυσικό σώμα έχει δύο μέρη – ένα είναι το πυκνό φυσικό σώμα και το άλλο είναι το αιθερικό σώμα. Όταν ο αυτόχειρας σκοτώσει το φυσικό του σώμα, παραμένει στο αιθερικό του σώμα και είναι μόνο μισό-πεθαμένος. Η άλλη συμφορά είναι ότι παρέχει διαρκώς ενέργεια στο αιθερικό του σώμα για να αποτρέψει την διάλυσή του, καθώς έχει συνειδητοποιήσει το λάθος του και το αιθερικό του σώμα είναι για εκείνον η μόνη ελπίδα για ζωή. Το αιθερικό σώμα ωστόσο, τον εκθέτει στην ζημιά που έκανε στο φυσικό του σώμα με το να το σκοτώσει, γιατί το αιθερικό σώμα αντανακλά όλα όσα γίνονται στο φυσικό σώμα και αντίστροφα.

14. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τερματίσει την ζωή ενός άρρωστου ατόμου. Αυτού ισούται με δολοφονία. Ακόμα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τερματίσει την ζωή ενός δολοφόνου. Η θανατική ποινή είναι η ήττα της συνείδησης και της νόησης. Οι πολιτισμένοι άνθρωποι πρέπει να έχουν τρόπους και μέσα να μεταμορφώνουν τον δολοφόνο ή να τον κάνουν χρήσιμο με κάποιο τρόπο.

15. Εκείνοι που σκοτώνουν έναν εγκληματία ή βοηθούν σε αυτοκτονία συμμετέχουν στο κάρμα του θύματος. Εκείνοι που εκδικούνται έναν δολοφόνο και απολαμβάνουν την καταδίκη του εντυπώνονται τόσο πολύ από τα γεγονότα της επιτυχίας στην δολοφονία του εγκληματία, όπου οδηγούν τους εαυτούς τους σε παρόμοιες περιστάσεις στις επόμενες ζωές τους.

16. Κάποιες φορές οι άνθρωποι νομίζουν ότι η θανατική ποινή είναι η απονομή της δικαιοσύνης. Νομίζουν ότι η λεγόμενη δικαιοσύνη έχει την δύναμη να καταστρέφει την δημιουργία του Θεού. Βάζουν την δικαιοσύνη πάνω από τους Κοσμικούς Νόμους, ενώ η δικαιοσύνη μπορεί να είναι η έκφραση, ή ακόμα κι ένα συναίσθημα, της εκδίκησης και του ιδιοτελούς συμφέροντος.

17. Η πραγματική δικαιοσύνη δεν καταστρέφει το σώμα. Το σώμα δεν είναι υπεύθυνο για την δολοφονία ενός ατόμου, αλλά ένα συναίσθημα, μια σκέψη ή μια εντύπωση είναι υπεύθυνα. Πώς η δικαιοσύνη πρόκειται να τιμωρήσει ένα συναίσθημα, μια σκέψη ή μια εντύπωση με το να καταστρέψει το όχημα του οποίου ο “οδηγός” σκότωσε ένα άτομο;

Κάποιες φορές είναι αδύνατο να πιαστεί ο οδηγός και να έλθει ενώπιων της δικαιοσύνης. Αλλά είναι ο ρόλος της δικαιοσύνης να δολοφονεί τους δολοφόνους, ή να τους βάζει στην ατραπό της δικαιοσύνης, μεταμορφώνοντάς τους, θεραπεύοντάς τους και κάνοντάς τους χρήσιμους για την ζωή; Δεν μπορούμε να κατακτήσουμε τέτοιο βαθμό εκλέπτυνσης στην συνειδητότητά μας;

Όπως ένας αυτόχειρας προσπαθεί να διαφύγει από τις συνθήκες της ζωής, η δικαιοσύνη προσπαθεί να διαφύγει από το καθήκον της με το να σκοτώνει δολοφόνους, προδότες, κλπ. Η δικαιοσύνη μπορεί και πρέπει να εξασκήσει την δύναμή της για να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους σε τέτοιο βαθμό ώστε οι άνθρωποι να μην σκέφτονται ποτέ να πληγώσουν τους άλλους. Εκείνοι που δίνουν εντολές να σκοτώσουν έναν εγκληματία είναι πιο ένοχοι από ένα άτομο που αυτοκτόνησε. Τις περισσότερες περιπτώσεις ο αυτόχειρας δεν είναι ένα λογικό άτομο, αλλά κάποια οντότητα τον ελέγχει. Αντίθετα, εκείνοι που υποστηρίζουν και εκτελούν την θανατική ποινή δρουν με την λογική τους και υποτίθεται ότι βρίσκονται σε μια υγιή νοητική κατάσταση. Η δικαιοσύνη ξέρει πολύ καλά ότι εάν ο Θεός κρίνει τον κόσμο, κανείς δεν θα μπορέσει να αποδείξει την αθωότητά του.

Η θανατική ποινή είναι τέτοια αδικία όσο η πράξη της αυτοκτονίας γιατί και οι δύο παραβιάζουν το Νόμο της Ζωής. Η παρακμή ενός έθνους ξεκινά την στιγμή που οι νομοθέτες του και οι εκτελεστές των νόμων δρουν υπέρ της άμβλωσης, υποστηρίζουν την θανατική ποινή και ενθαρρύνουν την αυτοκτονία. Όλες αυτές οι πράξεις είναι παραβιάσεις του Νόμου της Ζωής.

Ο νόμος είναι ενάντια στην αυτοκτονία σε σχεδόν όλες τις χώρες. Η θρησκεία την απαγορεύει. Στην Χριστιανική θρησκεία, εκείνοι που αυτοκτόνησαν στερούνται την τελευταία μετάληψη και θάβονται χωρίς θρησκευτική ιεροτελεστία. Η εκκλησία δεν σέβεται εκείνους που καταστρέφουν το χειροτέχνημα του Θεού.

Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η θανατική ποινή, η έκτρωση και η αυτοκτονία υποδηλώνουν την αποτυχία μας στην εκπαίδευση, στην συνείδηση και στις ευθύνες. Ένα προχωρημένο έθνος πρέπει να είναι ο προστάτης της ζωής – εάν θέλει να συνεχίσει να ζει.

18. Υπάρχουν ακόμα καταγεγραμμένες περιπτώσεις στην ιστορία όπου κάποιες φυλές σκοτώνουν τους γηραιούς ανθρώπους και τους ανίκανους καθώς είναι βάρος στους ώμους της κοινωνίας τους. Αυτό είναι όπως αυτό που κάνουν κάποιες γυναίκες με τα αγέννητα παιδιά τους. Τέτοιες πράξεις διαιωνίζουν την δυστυχία στον κόσμο. Τέτοια εγκλήματα επίσης σχετίζονται με την θανατική ποινή.

Απ’ την άλλη, υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι άνθρωποι θυσίασαν την ζωή τους για τους γονείς και τους φίλους τους. Τέτοια άτομα, σύμφωνα με την Προαιώνια Σοφία, ανταμείβονται στην επόμενη ζωή τους, και ένα μεγάλο μέρος του παλιού τους κάρμα διαλύεται λόγω της θυσίας τους. Δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ ενός ατόμου που σκοτώνει τον εαυτό του κι ενός άλλου που προσφέρει την ζωή του για το καθήκον του να σώσει τις ζωής άλλων.

19. Είναι κατά τη διάρκεια της ασθένειας που ένα άτομο περνά μέσα από την κρίση της ζωής και του θανάτου. Ο νους του και το συναισθηματικό του σώμα περνούν μέσα από εξαγνισμό, και εισέρχονται στους Λεπτοφυείς Κόσμους σχετικά εξαγνισμένοι από δέσμια της γης στοιχεία. Αλλά με την πράξη της αυτοκτονίας κάποιος στερεί τον εαυτό του από μια τέτοια διαδικασία, και πεθαίνει φορτωμένος με γήινα υλικά. Αυτός είναι ένας απ’ τους λόγους που παραμένει δέσμιος στην γη.

Μας έχει ειπωθεί ότι οι αυτόχειρες δεν μπορούν να επιλέξουν την επόμενη τοποθεσία και τις συνθήκες γέννησης και παγιδεύονται στη δίνη του Νόμου της Ενσάρκωσης και ρίχνονται στην γη σε μέρη που δεν έχουν αντίστοιχους κραδασμούς με το αιθερικό τους σώμα.

Με το να σκοτώσει το σώμα του ένα άτομο που αυτοκτονεί, νομίζει ότι θα μπορέσει να τερματίσει τον πόνο και την δυστυχία του, όμως η αλήθεια είναι ότι ο πόνος και η δυστυχία έχουν γενικά την αφετηρία τους στο αστρικό και νοητικό σώμα. Σκοτώνοντας το φυσικό σώμα πολλαπλασιάζεται ο πόνος και η δυστυχία των λεπτοφυέστερων σωμάτων γιατί τερματίζει την διέξοδο του πόνου και της δυστυχίας μέσω του φυσικού σώματος. Αφού το σώμα πεθάνει ο πόνος και η δυστυχία θα συνεχίσουν με περισσότερη ένταση στα λεπτοφυή σώματα.

Πρέπει να αναρωτηθούμε, εάν ένα άτομο έχει το δικαίωμα να σκοτώσει το δικό του σώμα και να δραπετεύσει από τον πόνο και τα βάσανα, γιατί τότε δεν έχουν όλοι το δικαίωμα να σκοτώνουν άλλους ανθρώπους – ανθρώπους που δεν είναι ευτυχείς και που προκαλούν δυστυχία στους άλλους;

Οι άνθρωποι σκοτώνουν τους εαυτούς τους γιατί νομίζουν ότι στην άλλη μεριά βρίσκεται ένας παράδεισος που τους περιμένει, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι όλα όσα έχουμε ή πρόκειται να έχουμε είναι το αποτέλεσμα των αιτιών που έχουμε χτίσει.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Cosmic Questions vol.3

Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2015

Με το να σχετίζεστε με μέντιουμ, η συνειδητότητά σας δεν διευρύνεται

Οποιοδήποτε μέντιουμ ή οποιοδήποτε άτομο που σχετίζεται με μέντιουμ, σταματά την διεύρυνση της συνειδητότητάς του.
 
Η νεκρομαντεία εμποδίζει την συνειδητότητα απ’ το ν’ αναπτυχθεί.
 
Τα channeling σκοτώνουν τις δυνατότητες της διεύρυνσης της συνειδητότητάς σας και σας κάνουν ανίκανους στο να επιβιώνετε μόνοι σας.
 
Ένα μέντιουμ βασίζεται σε πνεύματα, σε αστρικές δυνάμεις, σε αόρατα σκουπίδια. Τελικά το άτομο που βασίζεται στο μέντιουμ γίνεται πολύ εξαρτώμενο και ψάχνει για οποιοδήποτε μέντιουμ και όλα τα άτομα που σχετίζονται με μέντιουμ και κανάλια. Η συνειδητότητά τους εξασθενεί και τελικά γίνονται θύματα της εξάρτησής τους.
 
Με το να σχετίζεστε με μέντιουμ, η συνειδητότητά σας δεν διευρύνεται. Εξασθενεί όλο και πιο πολύ όσο εξαρτάστε από μέντιουμ και από τα πνεύματα των νεκρών. Γι’ αυτό το λόγο κάποιες φυλές εξαφανίζονται. Όλη η θρησκεία και η ζωή τους βασίστηκε στους νεκρούς προγόνους τους. Ο Θεός σάς έδωσε μια αναπτυγμένη ψυχή. Το ανώτερο είναι μέσα σας. Δεν χρειάζεστε οποιοδήποτε πνεύμα να σας συμβουλέψει.
 
Μια γυναίκα ήρθε και ήθελε να αγοράσει όλα μου τα βιβλία, και ήρθε σε μένα λέγοντας, “Αυτά τα βιβλία είναι αριστουργήματα. Ξέρω ποιος σας τα έδωσε. Τα πνεύματα των άστρων...” Της είπα, “Κυρία μου, κανείς δεν μου τα έδωσε. Εγώ μου τα έδωσα.” “Ω,” είπε, “τότε δεν θέλω να τ’ αγοράσω.” Γιατί εμπιστεύεστε τον κόσμο που δεν βλέπετε και δεν εμπιστεύεστε εμένα που μπορείτε και βλέπετε;


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν 
Consciousness vol.1


Παιχνίδια

Θέλετε παιχνιδάκια. Οι άνθρωποι κάθονται και αρχίζουν να κουτσομπολεύουν. Τι κάνουν στην πραγματικότητα; Παίζουν χαρτιά. Είναι ένα παιχνίδι. Λένε, “Πέντε για μένα, πέντε για σένα.” “Είδες τι έγινε?” “Το άκουσες αυτό; Το άκουσες εκείνο;” “Α, άκουσα κάτι άλλο.” Τι κάνουν; Περνούν τον χρόνο τους με άσχημα παιχνιδάκια.

Φυσικά υπάρχουν επίσης και όμορφα παιχνίδια, αλλά τελικά πρέπει να δείτε τα παιχνίδια της ζωής και να τα ξεπεράσετε. Η πραγματική ιεροπρέπεια είναι μια κατάσταση συνειδητότητας στην οποία στέκεστε πάνω από τα παιχνίδια και ασχολείστε με τις πραγματικότητες της ζωής.

Όσο περισσότερο παίζετε με παιχνίδια, τόσο περισσότερο θα έχετε πόνο και δεινά στην ζωή σας. Γι’ αυτό επιλέξτε υψηλότερα παιχνίδια και πιο περιεκτικά, πιο χρήσιμα παιχνίδια. Αντί για παιχνίδια, δημιουργείτε πράγματα τα οποία μπορείτε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε. Η χρήση δεν είναι παιχνίδι. Υπάρχει διαφορά μεταξύ παιξίματος και χρήσης. Όταν παίζετε με πράγματα, ξοδεύετε τον χρόνο σας, για να πούμε το λιγότερο.

Στην πραγματικότητα, το μίσος, ο φόβος, ο θυμός, η ζήλεια, η διαβολή, το κουτσομπολιό σας, δεν είναι τίποτε άλλο παρά συναισθηματικά παιχνίδια. Παίζετε με αυτά. Δεν έχετε μεγαλώσει ακόμα. Έχετε κολλήσει εκεί. Όταν μεγαλώσετε θα πείτε, “Τι κάνω με αυτά τα άσχημα παιχνίδια;”

Εάν η συνειδητότητά σας αναπτυχθεί λίγο ακόμα, αρχίζετε να κατακτάτε τα παιχνίδια στο νοητικό σας πεδίο και δεν παίζετε άλλο με αυτά. Ποια είναι τα παιχνίδια στο νοητικό πεδίο; Ο εγωισμός, η ματαιοδοξία, η χωριστικότητα, η απληστία, η προκατάληψη, η δεισιδαιμονία είναι παιχνίδια στο νοητικό πεδίο με τα οποία πολύ χαρούμενα παίζετε μέρα και νύχτα και καταστρέφετε την ευτυχία σας. Είναι παιχνίδια!


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Consciousness vol.1

Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Πονάει...

Ένας στρατιώτης που ήταν στο Βιετνάμ, μου είπε μια φορά, “Γιατί παίρνεις τόσο στα σοβαρά τον πόλεμο; Ο άνθρωπος δεν είναι τίποτα. Ανοίγουμε πυρ με το πολυβόλο· ξαφνικά εξαφανίζεται και αυτό είναι όλο. Είναι τόσο εύκολο. Γιατί ανησυχείς γι’ αυτό;”

Του είπα, “Έλα εδώ, άσε με να σου σφίξω το χέρι.” Πήρα μια καρφίτσα απ’ την τσέπη μου και του τρύπησα το χέρι καθώς του το κρατούσα.

“ΩΩΩΩΧ!” φώναξε.
“Γιατί φωνάζεις;” Τον ρώτησα με αθώο ύφος.
“Γιατί με τρύπησες με μια καρφίτσα!” φώναξε.
“Και τι γίνεται με τον πόνο που νιώθουν οι άνθρωποι όταν πυροβολείτε σφαίρες στις καρδιές τους, στα κόκαλά τους και στα κρανία τους;” Του φώναξα κι εγώ.
“Λοιπόν,” είπε, “κανείς δεν μου το εξήγησε ποτέ με αυτόν τον τρόπο.”


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Sex, Family & The Woman in Society

Εάν έχετε προβλήματα, δημιουργήστε συνθήκες χαράς

Εάν έχετε προβλήματα κάποιες φορές, δημιουργήστε συνθήκες και περιστάσεις στις οποίες θα κάνετε ο ένας τον άλλον χαρούμενο. Μην ψυχαναλύετε ο ένας τον άλλον: “Δεν στο είπα, έκανες αυτό τα περασμένα χρόνια, πενήντα χρόνια πριν. Ξέρεις τι συνέβη; Τώρα, πες μου ότι λυπάσαι.” Δεν βοηθά αυτό. Σκεπάστε το και αυξήστε την χαρά. Όταν ανοίξετε το σκέπασμα όλα θα εξατμιστούν. Δεν είναι συγκάλυψη!

Τι είναι χαρά; Όσο περισσότερο αυξάνετε την χαρά σε όλο τον κόσμο, στην οικογένειά σας, στην ομάδα σας, τόσο πιο θεϊκοί είστε. Όσο λιγότερη χαρά έχετε, τόσο πιο ζώο είστε. Οι άγγελοι έχουν την χαρά τους, την υψηλότερη χαρά. Ο άνθρωπος έχει την χαρά του, υψηλή χαρά. Τα ζώα έχουν την χαρά τους, ζωώδη χαρά. Η ζωώδης χαρά, για εμάς, δημιουργεί για την κοινωνία μας πόνο και βάσανα. Δεν μπορούμε να λειτουργούμε σαν ζώα για να λάβουμε χαρά. Είναι παρελθόν αυτό. Προσβλέπουμε τώρα στην υψηλή χαρά και στην υψηλότερη χαρά.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Happiness, Joy & Bliss

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2015

Πίστη στην μετενσάρκωση

Ήταν μια οικογένεια με δυο παιδιά, ένα απ’ τα οποία ήταν μαθητής γυμνασίου που ερχόταν να δουλέψει για μένα στον κήπο μου. Συνηθίζαμε να μιλάμε σχετικά με την θρησκεία και την πνευματική ζωή. Ένα απ’ τα θέματα που τον ενδιέφεραν περισσότερο ήταν η μετενσάρκωση. Κάθε φορά που ερχόταν να δουλέψει για μένα στον κήπο, ρωτούσε πολύ έξυπνες ερωτήσεις σχετικά με το Νόμο της Μετενσάρκωσης. Μου έφερε ακόμα κι ένα βιβλίο του Ωριγένη, και διαβάζοντας μερικές σελίδες, προσπάθησε να δείξει ότι ο συγγραφέας πίστευε στην μετενσάρκωση, “σαν κι εμάς”.

Πέρασαν μερικά χρόνια· ο πατέρας του πέθανε σε τροχαίο ατύχημα. Στην κηδεία, όταν κατέβαζαν το φέρετρο στον τάφο, ο αδερφός του αγοριού ρίχτηκε πάνω στο φέρετρο και άρχιζε να οδύρεται για τον πατέρα του, λέγοντας ότι ήθελε να πεθάνει μαζί του.

Ο μαθητής μου έπαθε ψυχικό τραύμα από αυτό το γεγονός. Γρήγορα ήρθε σε μένα, με αγκάλιασε και είπε, “Ο πατέρας μου πρόκειται να γυρίσει ξανά, έτσι δεν είναι;” “Φυσικά θα γυρίσει”, του ψιθύρισα. Ευθύς αμέσως, πήγε στον αδερφό του, τον τράβηξε απ’ το φέρετρο και άρχισε να τον παρηγορεί.

Ο μαθητής μου έγινε ένας σπουδαίος μαθηματικός· ο αδερφός του τελικά κατέληξε σε άσυλο. Η μητέρα τους ήρθε μια φορά και είπε, “Ακόμα κι αν ο Νόμος της Μετενσάρκωσης δεν υπάρχει, έσωσε τη ζωή τουλάχιστον του ενός απ’ τους γιους μου”.


-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
The Sense of Responsibility in Society

Add me on facebook (παρακαλώ συστηθείτε)